REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO CENTRUM MEDYCZNE ORTHO BY HEART JM ROSIAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

 

I. Postanowienia ogólne

1. Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Legionowie, numer KRS 0001079715, zwana dalej Spółką, której przedmiotem działalności jest  przede  wszystkim  prowadzenie  działalności  leczniczej, prowadzi podmiot leczniczy w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej, o której mowa w ust. 3 punkt a) niniejszego paragrafu, zwanym dalej podmiotem leczniczym.

2. Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisane jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr Księgi 000000276679, oznaczenie Organu W-14, o identyfikatorze terytorialnym 1408011.

3. Podmiot leczniczy, działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:

a) ustawy z  dnia  15  kwietnia 2011r.  o  działalności  leczniczej,  zwanej dalej Ustawą o działalności leczniczej;

b) ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych;

c) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

d) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Prawa Pacjenta;

e) umowy Spółki;

f) innych przepisów dotyczących spółek, podmiotów leczniczych oraz innych obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zdrowia i przepisów wydanych na ich podstawie;

g) niniejszego regulaminu.

4. Sprawy dotyczące sposobu i warunków udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy nieuregulowane w Ustawie o działalności leczniczej, określa niniejszy Regulamin organizacyjny, zwany także Regulaminem.

5. Regulamin ustala Zarząd Spółki.

6. Regulamin określa w szczególności:

a) firmę podmiotu leczniczego;

b) cele i zadania podmiotu leczniczego;

c) strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego;

d) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

e) miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;

f) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu;

g) organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu;

h) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;

i) wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;

j) organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;

k) wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych;

l) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu.

II. Cele i zadania podmiotu leczniczego

1. Celem podmiotu leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, a także profilaktyka i promocja zdrowia.

2. Do zadań podmiotu leczniczego w szczególności należą:

a) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie ze specjalizacją danej komórki organizacyjnej oraz potrzebami zdrowotnymi pacjentów,

b) zapewnienie fachowej opieki lekarskiej zgodnej z przyjętymi standardami postępowania sprzyjającej sprawnemu przebiegowi rozpoznawania oraz leczenia chorób u przyjmowanych pacjentów,

c) orzekanie o stanie zdrowia pacjentów wg obowiązujących przepisów,

d) prowadzenie na bieżąco obowiązującej dokumentacji medycznej,

e) realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia,

f) dokonywanie bieżących analiz prowadzonej działalności,

g) stosowanie się do zarządzeń i instrukcji Kierownictwa oraz organów uprawnionych do kontroli zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3. Pacjent uzyskuje świadczenie zdrowotne zgodnie ze swoimi potrzebami zdrowotnymi, aktualnym stanem wiedzy, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia zgodnie z należytą starannością.

4. Świadczenia mogą być udzielane pacjentom bezpłatnie w przypadku zawarcia przez podmiot leczniczy umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z dysponentem środków publicznych oraz umów cywilnoprawnych zawartych z innymi instytucjami, osobami prawnymi, na rzecz osób uprawnionych do tych świadczeń.

5. W pozostałych przypadkach, nie wymienionych w punkcie powyżej, świadczenia udzielane są odpłatnie. Przed udzielaniem ww. świadczeń pacjent ma prawo do informacji o kosztach związanych z udzielonymi mu świadczeniami zdrowotnymi. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne określona jest w cenniku dostępnym w rejestracji podmiotu leczniczego.

6. Zadania określone powyżej wykonywane są przez personel podmiotu leczniczego, posiadający wymagane przepisami odrębnymi kwalifikacje zawodowe.

7. Świadczenia zdrowotne udzielane są z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

8. Pomieszczenia oraz wyposażenie przedsiębiorstwa w sprzęt odpowiadający wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.

9. Aparatura i sprzęt przedsiębiorstwa są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

10. Podmiot leczniczy w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.

III. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Siedzibą Spółki i podmiotu leczniczego jest Legionowo, ul. Piłsudskiego 28/U6.

2. Udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych odbywa się w pomieszczeniach przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, które znajdują się w następującej lokalizacji: Piłsudskiego 28/U6, 05-120 Legionowo.

IV. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

1. W skład przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego wchodzą następujące zakłady lecznicze i komórki organizacyjne:

Centrum Medyczne Ortho by Heart – będące zakładem leczniczym, w skład którego wchodzą następujące komórki organizacyjne:

a) Poradnia kardiologiczna (1100)

b) Poradnia chorób płuc (1272)

c) Poradnia ortodontyczna (1820)

d) Chirurgia stomatologiczna (1840)

e) Pracownia rentgenodiagnostyki (7240)

f) Pracownia fizjoterapii (1310)

2. Kierownikiem podmiotu leczniczego w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1 Ustawy o działalności leczniczej jest Zarząd Spółki.

3. Zarząd Spółki może wyznaczyć:

a) dyrektora przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego kierującego działalnością przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

b) menadżera podmiotu leczniczego,

c) kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych.

4. Osoby zajmujące stanowiska kierownicze, o których mowa w ust. 3, zobowiązane są do planowania, organizowania, nadzorowania oraz kontroli funkcjonalnej działalności tej części (lub całości) przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, do której kierowania został powołany. W szczególności do obowiązków i uprawnień takiej osoby należy:

a) kierowanie pracą podległych jej części (lub całości) przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

b) rozdział zadań i środków do ich wykonania, z uwzględnieniem ich rangi, priorytetu, kwalifikacji fachowych i obciążenia pracą bieżącą bezpośrednich wykonawców,

c) proponowanie wewnętrznej organizacji podległej części przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego komórki oraz rozdziału stałych zadań poszczególnym pracownikom,

d) nadzór nad efektywnością i skutecznością działania podległych części przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

e) nadzór służbowy nad wykonywanymi przez podległych pracowników zadaniami oraz udzielanie im w miarę potrzeb wyjaśnień, wskazówek i instruktażu zawodowego,

f) przestrzeganie przy realizacji zadań dyscypliny ekonomicznej i finansowej,

g) nadzór nad warunkami pracy pracowników, z uwzględnieniem przepisów BHP i P.POŻ.

h) wprowadzanie nowoprzyjętych pracowników w zakres realizowanych zadań i nadzór nad przebiegiem ich adaptacji w zespole,

i) inspirowanie i wspieranie rozwoju zawodowego podległych pracowników,

j) analizowanie i doskonalenie struktury zatrudnienia w podległych częściach przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

k) przestrzeganie oraz nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych,

l) ocenianie pracowników podległych części przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

m) opiniowanie kandydatów do pracy w podległych częściach przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

n) wydawanie podległym pracownikom poleceń służbowych w zakresie zadań przypisanych podległym częściom przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,

o) wyznaczanie podległym pracownikom stałych obowiązków i doraźnych zadań oraz ocena ich realizacji,

p) wnioskowanie w sprawie nagradzania lub karania podległych pracowników,

q) decydowanie o: sposobie wykonywania zadań przydzielonych podległym częściom przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego z uwzględnieniem prawidłowej współpracy z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi, organizacji pracy i jej podziale w podległych częściach przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, podpisywaniu dokumentów zgodnie z przyznanymi uprawnieniami, doraźnym w razie nagłej potrzeby delegowaniu części posiadanych uprawnień poszczególnym pracownikom.

5. Szczegółowe zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników znajdują się w aktach osobowych.

V. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego

1. Podmiot leczniczy organizuje przebieg procesu udzielania świadczeń w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń, właściwą ich dostępność z uwzględnieniem organizacyjnych i kadrowych możliwości podmiotu leczniczego, a także właściwą jakość udzielanych świadczeń.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.

3. Świadczenia są udzielane w dni robocze i w godzinach według ustalonego harmonogramu. Harmonogram podaje się do wiadomości pacjentów na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

4. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Płatność odbywa się w rejestracji podmiotu leczniczego za pomocą gotówki, karty płatniczej lub przelewu bankowego.

5. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:

a) osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczenia,

b) telefonicznego,

c) za pośrednictwem portalu https://www.znanylekarz.pl

d) poprzez email na adres: [email protected] (wówczas warunkiem rezerwacji jest potwierdzenie jej dokonania przez zespół rejestracji podmiotu leczniczego)

6. Pacjent zobowiązany jest do odwołania wizyty najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem.

7. W przypadku nieodwołania wizyty w wyznaczonym terminie lub niepojawienia się na umówionej wizycie, uiszczenia opłaty w wysokości 200 zł w przypadku wizyt z rezerwacją czasu jej trwania do 1 godziny lub 300 zł w przypadku wizyty z rezerwacją czasu jej trwania powyżej 1 godziny; powyższa opłata będzie doliczana do opłaty za kolejną wizytę;

8. W przypadku nagminnego niezgłaszania się na wizytę bez jej wcześniejszego odwołania podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy wyznaczenia terminu kolejnej wizyty lub wyznaczenia terminu kolejnej wizyty po wcześniejszym opłaceniu kosztów takiej wizyty (przedpłata). W przypadku zabiegów pakietowych brak odwołania umówionego zabiegu na 24 godziny przed umówionym terminem wizyty traktuje się, jako wykonanie usługi.

9. W rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać:

a) dowód tożsamości – w każdym przypadku, gdy istnieje potrzeba potwierdzenia tożsamości osoby.

10. W rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i art. 26 ustawy z dnia 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

11. W przypadku świadczeń udzielanych pacjentom na podstawie umów zawartych z prywatnymi ubezpieczycielami pacjent nie ponosi kosztów tych świadczeń lecz firma ubezpieczeniowa.

12. W przypadku świadczeń udzielanych odpłatnie, opłata pobierana jest po wykonaniu świadczenia.

13. Pacjent ma możliwość wykupienia bonu upominkowego, który upoważnia do skorzystania z usług oferowanych przez podmiot leczniczy. Bon upominkowy jest ważny 3 miesiące od dnia wykupienia i można go wykorzystać podczas jednej lub kilku wizyt. Pacjent umawiając się na wizytę jest zobligowany do podania numeru bonu upominkowego i jego przestawienia w trakcie rozliczenia za skorzystanie z wybranych usług.

14. Pacjent ma możliwość otrzymania e-recepty bez wizyty w gabinecie na zasadach jak poniżej:
– E-recepta wystawiania jest wyłącznie dla pacjentów kontynuujących leczenie w podmiocie leczniczym Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
– E-recepta wystawiana jest wyłącznie pacjentom, których czas od ostatniej wizyty
stacjonarnej w placówce nie przekroczył 3 miesięcy, oraz po otrzymaniu pozytywnej decyzji lekarza przepisującego leczenie
– Możliwość skorzystania z e-recepty bez wizyty w gabinecie nie dotyczy pacjentów, których kolejne wizyty związane są z koniecznością dostarczenia wyników badań lub bezpośredniego badania lekarskiego
– Maksymalna ilość leku wystawiona na recepcie może zapewnić podtrzymanie leczenia przez 3 miesiące.
– E- recepta jest wystawiana tylko w uzasadnionych przypadkach. W przeciwnym razie wpłacana kwota jest zwracana na konto wpłacającego.
– Czas na wystawienie recepty do 7 dni roboczych.
– E-recepta zostanie wystawiona na podany przez pacjenta adres e-mail, tylko po spełnieniu powyższych warunków, dokonaniu opłaty na konto przelewem na rachunek bankowy Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  o numerze: : PL84 1240 6074 1111 0011 3420 5473 Pekao S.A. wówczas jednak należy na adres [email protected] przesłać, w terminie 3 dni od dnia uiszczenia zapłaty, potwierdzenie wykonania przelewu na numer konta bankowego.
– Koszt wystawienia e-recepty jest zgodny z cennikiem przedstawionym na orthobyheart.pl/cennik

VI. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

1. Komórki organizacyjne podmiotu leczniczego, o których mowa w rozdziale IV ust. 1, współdziałają z sobą w celu zapewnienia właściwej opieki nad pacjentami znajdującymi się pod opieką podmiotu leczniczego.

2. W razie dostrzeżenia przez pracownika niepokojących go objawów sugerujących zły stan zdrowia pacjenta, niezwłocznie informuje o tym lekarza w celu podjęcia właściwych działań.

3. Do zadań komórek organizacyjnych należą w szczególności:

a) Poradnia kardiologiczna

  • Diagnostyka i leczenie schorzeń kardiologicznych
  • Działania służące profilaktyce i poprawie stanu zdrowia
  • Edukacja pacjenta
  • Edukacja personelu medycznego i pomocniczego

b) Poradnia chorób płuc

  • Diagnostyka i leczenie schorzeń płucnych
  • Działania służące profilaktyce i poprawie stanu zdrowia
  • Edukacja pacjenta
  • Edukacja personelu medycznego i pomocniczego

c) Poradnia ortodontyczna

  • Diagnostyka i leczenie ortodontyczne
  • Działania służące profilaktyce i poprawie stanu zdrowia
  • Edukacja pacjenta
  • Edukacja personelu medycznego i pomocniczego

d) Poradnia chirurgii stomatologicznej

  • Diagnostyka i leczenie chirurgiczne
  • Działania służące profilaktyce i poprawie stanu zdrowia
  • Edukacja pacjenta
  • Edukacja personelu medycznego i pomocniczego

e) Pracownia rentgenodiagnostyki

  • Wykonywanie badań radiologicznych

f) Poradnia fizjoterapeutyczne

  • Zabiegi fizjoterapeutyczne
  • Działania służące profilaktyce i poprawie stanu zdrowia
  • Edukacja pacjenta
  • Edukacja personelu medycznego i pomocniczego

4. Podmiot leczniczy w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.

VII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą   w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Podmiot leczniczy w swojej działalności może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.

2. Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje warunki kierowania pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad jakością wykonanego świadczenia zdrowotnego.

3. Nadzór nad prawidłowością procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą sprawuje kierownik tych podmiotów leczniczego.

4. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.

VIII. Odmowa wykonania usługi 

1. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi w przypadku gdy:
– stan zdrowia pacjenta nie pozwala na wykonanie usługi, zabiegu,
– pacjent odmówi podpisania stosownych dokumentów (m.in.. zgody na wykonanie zabiegu, zgody na wykonanie dokumentacji fotograficznej etc.),
– pacjent znajduje się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
– pacjent nie zastosował się do zaleceń lekarza (np. nie wykonał badań, nie odstawił leków uniemożliwiających wykonanie zabiegu),
– spóźnienie pacjenta na umówioną usługę uniemożliwi jej wykonanie z uwagi na pozostałe obowiązki personelu podmiotu leczniczego,
– zdaniem lekarza brak jest wskazań do wykonania usługi.

2. Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne SARS–CoV-2 Podmiot leczniczy ma prawo odmowy wykonania usługi również w przypadku, gdy:

– pacjent odmówi wypełnienia ankiety zdrowotnej lub gdy dane ujawnione w ankiecie wskazywać będą na możliwość zakażenia;

– pacjent odmówi założenia maseczki ochronnej i/lub przyłbicy, dezynfekcji rąk lub innych wymaganych przez placówkę środków bezpieczeństwa;

– pacjent odmówi poddania się pomiarowi temperatury;

– ogólny stan pacjenta – w ocenie lekarza – wskazywać będzie na możliwość zakażenia wirusem SARS-CoV-2

IX. Udostępnienie dokumentacji medycznej

 1. Podmiot leczniczy prowadzi i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń przez niego udzielanych, na zasadach określonych we właściwych przepisach prawa. Szczegółowe zasady prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej określa stosowane wewnętrzne zarządzenie.

2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

a) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w siedzibie podmiotu leczniczego;

b) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;

c) poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.

3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w ust. 2 punkt b podmiot leczniczy pobiera opłatę na zasadach i wysokości określonej poniżej.

4. Opłaty nie pobiera  się w  przypadku  udostępniania  dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych zgodnie z właściwymi przepisami.

5. Ustala się następujące opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w ust. 2 punkt b, z tym jednak zastrzeżeniem, że tak określona wysokość nie może być wyższa niż wysokość maksymalna określona w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; w przypadku gdy określona niżej wysokość opłat z powodu zmian przeciętnego wynagrodzenia przekroczy wskazaną wysokość maksymalną podmiot leczniczy pobierze opłatę najwyżej w wysokości maksymalnej.

a) opłata za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – 2 zł brutto;

b) opłata za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – 0,20 zł brutto;

X. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

1. W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego, pacjent przed rozpoczęciem udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę.

2. Podmiot leczniczy nie ma obowiązku ustnego informowania o cenach usług bez wyraźnego życzenia pacjenta.

3. Świadczenia zdrowotne odpłatne są realizowane na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem.

4. W przypadku świadczeń udzielanych odpłatnie, opłata pobierana jest po udzieleniu świadczenia.

5. Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika podmiotu leczniczego do kasy fiskalnej, a pacjent musi otrzymać paragon fiskalny.

6. Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura VAT, wówczas pacjent zamiast paragonu fiskalnego otrzymuje fakturę VAT.

7. W przypadku życzenia pacjenta otrzymania faktury VAT na działalność gospodarczą lub paragonu z NIP, pacjent jest zobowiązany o poinformowaniu o tym fakcie przed płatnością i rozpoczęciem wystawienia paragon fiskalnego.

8. Zlecone badania diagnostyczne w trakcie wizyty są odpłatne.

9. Jeśli istnieją specjalne wskazania dotyczące przyjęć osoba rejestrująca informuje o tym pacjenta podczas rejestracji.

XI. Wysokość opłat za czynności administracyjne

1. Opłaty mogą być pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:

a) za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie,

b) za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, potwierdzonej przez lekarza, dla potrzeb ubezpieczeniowych, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie.

2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych określona jest w załączniku do regulaminu organizacyjnego.

XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

1. Kierowaniem podmiotu leczniczego zajmują się:

a) Julia Rosiak – Prezes Zarządu Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

b) Marek Rosiak – Członek Zarządu Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

2. Każdy z członków zarządu spółki jest upoważniony do jednoosobowego reprezentowania podmiotu leczniczego w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych, a także ponosi odpowiedzialność za zarządzanie podmiotem leczniczym jako jego kierownik.

XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta

1. Pacjent ma prawo do:

a) poszanowania godności, intymności oraz uprzejmego traktowania przez personel,

b) świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami, dostępnymi metodami i środkami zgodnie z zasadami etyki zawodowej personelu oraz należytą starannością, a w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń do korzystania z jawnej, opartej na kryteriach medycznych procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń,

c) przystępnej, rzetelnej informacji o stanie zdrowia, proponowanych oraz możliwych do zastosowania w podmiocie leczniczym metodach leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania,

d) wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnostycznych.

2. Do obowiązków Pacjenta, należy w szczególności:

a) przestrzeganie zasad niniejszego regulaminu,

b) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie działania podmiotu leczniczego,

c) przestrzegania zasad higieny osobistej,

d) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ppoż.,

e) przestrzeganie zaleceń lekarza i pozostałego personelu medycznego,

f) poinformowanie lekarza, innego członka personelu medycznego lub kosmetologa o aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwskazaniach do zabiegu,

g) poszanowanie mienia podmiotu leczniczego,

h) zachowywanie się w sposób nie zakłócający pracy podmiotu leczniczego, a także spokoju innych osób, poszanowania godności i uprzejmego traktowania personelu,

i) współpraca z personelem podmiotu leczniczego w wykonywaniu czynności przyczyniających się do przywrócenia lub utrzymania zdrowia.

j) wyrażenie zgody na wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po zabiegu, stanowiącej integralną część dokumentacji medycznej,

k) podpisanie kwestionariusza zgody na wykonanie zabiegu stanowiącego integralną część dokumentacji medycznej pacjenta,

l) uiszczenie opłaty za wykonany zabieg,

m) odwołanie wizyty najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem,

n) w przypadku notorycznego odwoływania umówionych wizyt lub niepojawianiu się na umówionych wizytach uiszczenia przedpłaty w wysokości 200 zł, co jest warunkiem rezerwacji kolejnej wizyty

o) potwierdzenia obecności na wizycie za pośrednictwem linku przesłanego SMSem przez Centrum Medyczne Ortho by Heart, telefonicznie pod numerem 22 602 00 08 w godzinach pracy placówki, poprzez formularz kontaktowy na stronie www.orthobyheart.pl lub poprzez wiadomość email wysłaną na adres [email protected] najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym dzień wizyty, nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem wizyty; w przypadku braku potwierdzenia przez pacjenta obecności na wizycie zgodnie z powyższymi zasadami Centrum Medyczne Ortho by Heart JM Rosiak Spółka z o. o. zastrzega sobie prawo do anulowania wizyty

p) złożenie pisemnego oświadczenia  o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem, zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczenia o upoważnieniu do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych,

r) okazanie dokumentu tożsamości.

XIV. Postanowienia końcowe

1. Regulamin organizacyjny ustala kierownik podmiotu leczniczego.

2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.

3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w rejestracji.

4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w podmiocie leczniczym.

5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 czerwca 2024 r.

legionowo centrum medyczne

Adres

Ortho by Heart
ul. Piłsudskiego 28, lokal U6
05-120, Legionowo

(wejście od ul. Sowińskiego, po lewej stronie od apteki Gemini)

Kontakt